CONTINGUTS 1r TRIMESTRE:
ORTOGRAFIA I GRAMÀTICA
Categories gramaticals: nom, adjectiu, determinants, els pronoms i els verbs. Anàlisi morfològic.
L'accentuació
Formació dels plurals.
Apostrofació i contracció.
EXPRESSIÓ I COMPRENSIÓ ORAL
Producció de textos orals amb diferents finalitats.
Ús de textos audiovisuals, digitals o impresos per a obtenir informació, seleccionar-la i reelaborar-la.
TIPOLOGIA TEXTUAL
Repàs de les diferents tipologies textuals (text narratiu, expositiu, descriptiu, predictiu, argumentatiu, instructiu, conversacional i retòric)
El teatre
LECTURA, COMPRENSIÓ LECTORA
Torna, Yussuf!
Quadern i fitxes de comprensió lectora.
Pla lector.
E OBERTA | E TANCADA | O OBERTA | O TANCADA |
cafè | centre | arròs | ós |
comèdia | ingrés | flor | congelador |
interès | només | còmic | corc |
diferència | tema | granota | dolç |
Mercè | néixer | rajola | tambor |
matèria | peroné | home | claror |
cèntim | progrés | roba | dotze |
sèrie | església | però | borsa |
ceba | crema | això | senyora |
fred | carrer | allò | por |
premi | serp | història | mona |
verd | dent | sol | tou |
perla | neu | or | córrer |
cel | gent | helicòpter | forn |
pèsol | cent | macedònia | fórmula |
teca | entén | Mònica | sord |
mestre | estén | Oriol | dos |
ofendre | témer | pont | sopa |
txec | ésser | rosa | són |
vendre | prémer | erroni | fosc |
mel | préstec | nòmina | camió |
benèfic | donaré | poc | raó |
intel·ligència | bens | sort | gos |
ciència | ocell | nota | coma |
pètal | clavell | espòs | balcó |
vèrtex | finestra | gros | copa |
SÍL·LABES TÒNIQUES I ÀTONES
ACCENTUACIÓ
Un cop hem...
- separat les síl·labes
- encerclat la tònica
- veure si és aguda, plana o esdrúixola...
estem preparats per posar accents!
Com bé sabeu, no totes les paraules porten accent.
Per saber-ho, haurem de seguir unes normes:
El petit príncep
PREGUNTES | 1-Com es diu l'autor del llibre? 2-On va néixer? A quin any? 3-A quin any es va publicar el llibre? 4-Creus que es podria haver publicat aquest any? Per què? 5-Quin ofici té l'autor? 6-Quins personatges surten al llibre? 7-A qui va dedicar el llibre l'autor? |
RECURSOS | A continuació teniu diferents adreces de pàgines web que us ajudaran a respondre les preguntes. NO s’hi val a copiar la resposta; utilitza les teves pròpies paraules. Diari de l\'escola - http://www.vilaweb.cat/www/diariescola/noticia?id=840961 Biogrfia d\'Antoine-de-saint-exupéry - http://ca.wikipedia.org/wiki/Antoine_de_Saint-Exup%C3%A9ry Viquipèdia. El petit príncep - http://ca.wikipedia.org/wiki/El_Petit_Pr%C3%ADncep |
Practiquem els substantius:
Masculí-femení
Singular-plural
Ortografia
Continguts de català
1r trimestre
Els numerals cardinals i ordinals
La frase i el paràgraf, signes de puntuació.
Ús del diccionari.
El nom, classes. Gènere i nombre.
Els adjectius.
Redacció de paràgrafs (narrativa personal).
Producció de textos orals amb diferents finalitats.
Ús de textos audiovisuals, digitals o impresos per a obtenir informació, seleccionar-la i reelaborar-la.
Presentacions orals.
Lectura en gran grup del llibre: Leandre, el nen horrible.
2n trimestre
L'accentuació. la E tònica i la O tònica
C/Ç/S/SS/Z
Els signes de puntuació.
Redacció textos descriptius, persuasius.
Els determinants
Tipologia textual: LA RONDALLA (text narratiu)
Producció de textos orals amb diferents finalitats.
Ús de textos audiovisuals, digitals o impresos per a obtenir informació, seleccionar-la i reelaborar-la.
Presentacions orals
3r trimestre
El verb.
L'apòstrof i les contraccions
La G-J, X-IX, TX i IG
La B/V; P/B: T/D; C/G final
Redacció textos informatius.
Tipologia textual: EL TEATRE
Producció de textos orals amb diferents finalitats.
Ús de textos audiovisuals, digitals o impresos per a obtenir informació, seleccionar-la i reelaborar-la.
Presentacions orals
COM ENS ORGANITZAM
DILLUNS
-1 sessió de lectura del llibre Leandre, el nen horrible. Lectura en gran grup i individual. Treball de les estratègies lectores.
DIMECRES
-1 sessió per treballar la gramàtica i ortografia. Dictats preparats. Ortografia visual.
Activitats de gramàtica relacionades amb els textos que anam treballant durant la setmana.
DIJOUS
- 1 sessió de teatre juntament amb el mestre de música: treballam la tipologia textual del teatre, dinàmiques de dramatització, lectura del llibre Un amic excepcional i redacció del guió.
-1 sessió per treballar l'expressió escrita. Narrativa personal, descriptiva, persuasiva.